Monday, January 12, 2009

camping (Perkhemahan)!!!

"WOW... best gler nak g camping nie"....


tu la ayat excited aku kan... tp malang nyer telah di CANCEL kan.!! bajingan...aku marah la kan... bkn aku nak mencarut jek.. rase nak sepak terajang si celaka2 yg last2 minit cancel kan plan yg dah semggu wat... Alasan mmg mcm2.. "AKU TAU LA KORANG NAK G MELACUR!!, TP BGTAU AWAL2 LA BEB!".


dorang tau x aku dah penat2 packing barang, listed all the things to buy. and so on. Yg lg best nyer aku dapat pinjam kete akak aku.. so kena g amik keta dier kat KLCC (she works there!). dah la blik keje penat2 tu jalan kaki tgu bus! on da way nak ke bustop terlupa lak barang2 shah..patah balik amik barang2 n g tgu bus..dah la dah lame gak x nek bus..mcm warga asing lak aku nek bus tu.. tetibe terpikir, aku nie kat mane?.tp it was a nice journey (dpt cuci mata kejap) even xjauh mane pn (around 45minutes le ke KLCC).Tp ble dah nak sampai kat KLCC kat dlm train i got sms from the organizer CampingSakanPriaClub..n the text was " camping has to be cancel".. alasan tak leh tahan tau tak apedier..! "aku x de geng or kapel nk dibawa so x leh join la". Ayat aku lak! "KIMAK KORANG KAN!!, last2 minit baru nak bgtau..".


hangin tak hangin aku kan! xpe2 aku pn cepat2 texting mak hayam aku, tanya dier free ke mlm nie.. aku nak jumpe and lepak2, sempena nak redakan hati aku yang terbakar.. bukan aku sorg je yg hangin i guess ader dlm 4 org, shah n da geng!.yg lagi best nyer kwn si shah nie x bg pinjam khemah, even kiteorg ber-4 nak g gak. "SGT SIAL LA KO MAN, KOT iYER KEMUT BONTOT TU KUAT SGT, TP JGN LA KITEORG NAK PINJAM KHEMAH PN KEMUT!!" xpe..aku x kesah coz aku paham org cam KIMAK tu, perangai dier x ubah "MELEPAS KAN ANJING TERSEPIT",(mmg ko hanijng sgt!). aku ingat nnti ble ko sesak cari kwn2, aku salah sorg kwn yg "X AKAN TOLONG KO!". Aku bkn nak balas dendam tp bg ko pengajaran, next time kalo susah biar la sama2 susah, tolong per patut, nie x... nak lepas diri sendiri jek! Tapi tidak mengapa, seb baik mak hayam (seri) aku tu x kuar g memane.. leh gak melepak!. so plan mlm tu jd melepak kat Uptown shah alam.


Sblm aku gerak g shah alam, aku lepak2 mkn kat pizza KLCC dgn shah and also my lovely sis. AH.... yg best nyer tetibe my elder sis datang dengan famili dier.. then bawak sebijik MOCHA KEK!.celebrate my sis n i nyer birthday.. best nyer!! it was a great moment eventhought belated birthday. tp aku x leh lepak lame sangat, coz x sabar nak jumpe mak hayam aku tu..biase la nak meluahkan perasaan xpuas hati selain aku taip kat dlm blog nie.

well at that night aku ingat dapat lak melepak dengan enjoy nyer with mak hayam..aleh2 dier leh ckp ape tau.. "eh amz, anak buah aku bwh 5 tahun nak join skali". haiyo!! hangin lg tau.. tp xpe anak buah seri, kalo anak buah aku, dah lame mkn penampor. hahahaha. at the same time aku pn msg si alanz.. coz ptg td si alanz ckp rindu kat aku.. kekdah nyer rindu kat aku?? xpe2 asal kan x lebih2 dah.

pergh alanz....!! 1st aku tgk dier.. bkn kat muke dier tp perut dier yg lebih menonjol dari muke dier.. hehehe! well... u so much different la alanz! just tang perut tu jek... lain2 same jek. leh lak dier tye aku petua mcmane aku leh maintain kan badan. ko silap la alanz, ko x selak baju aku tu lg.. kalo ko selak.tgk la perut aku nak same besar dgn ko gak.. hahahahha. (i gain a few kg since i have been working with this company).

Tengah2 borak tu tetibe lak aku terpandang mata anak buah seri ni.. dah layu. "Kan aku dah ckp, jgn bwk budak kecik. tgk nie dah nk tdo padahal baru jek kite lepak x sampai 1 jam pn." mulut aku dah membebel. aku pn terpakse la mintak diri dulu kat alanz. aku x tau la alanz tu puas tgk muka aku ke x? hahahaha.. pas anto bdk tu aku g melepak lg dgn seri.mcm2 la borak.. haiyo dah lame x borak sakan..best dpt bercerita..(ceh! mmg mulut aku byk je cite).
as usuall la.. kalo dah mulut tu bercakap jek.. ader gak time limit dier.. dah lenguh2 hahaha.pastu tu mula la.. dah mengantuk i guess dah kul 3 or 4 kot mlm tu..well mcm biase la. nak berambus la balik.. well atleast x de la aku berapi sgt2 coz dapat lepak2 dgn seri sambil meluah, mengumpat dan membebel ramai2..x ramai pn 3 org jek.. janji ader la kan...


what a wonderfull camping.... (cilaka last2 minit cancel)!!

p/s: kepada sesiapa yg terasa...aku mmg nak korang terasa pn.. sakit hati nie, biar korang rase gak, BAJINGAN!!

1 comment:

Adi Solikin said...

yayunk ku ini kalau sudah marah...

dah2 buat tagged i tu!!